Tapahtumakalenteri http://www.turku.fi/tapahtumat/

Korjausneuvontaopas http://www.turku.fi/Public/default.aspx?contentid=486742&nodeid=11837

Energianeuvontaa
Kolmivuotisessa PLEEC – Planning for energy efficient cities –hankkeessa Turulle energiaälykkään kaupungin malli

Euroopan unionin 2020-strategiassa energiatehokkuutta pyritään lisäämään 20 prosentilla vuoteen 2020 mennessä. Turulle luodaan energiaälykkään kaupungin toimintaohjelma, jolla tavoitteeseen voidaan päästä.

Turun kaupunki tarjoaa maksutonta energianeuvontaa asukkaille ja taloyhtiöille yhteistyössä Varsinais-Suomen kestävän kehityksen ja energia-asioiden projektitoimisto Valonian kanssa. Neuvontaa rahoittavat Kiinteistösäätiö 70 % osuudella ja Valonia 30 % osuudella. Valonian kautta energianeuvonta on osa Motivan eneuvonta.fi-kuluttajien energianeuvontapalvelua.

Energianeuvojat auttavat erityisesti uudis- ja korjausrakentamisen energiatehokkuuteen liittyvissä valinnoissa sekä energiatodistuksiin ja korjausrakentamisen lainsäädäntöön ja lupa-asioihin liittyvissä kysymyksissä. Neuvonnan kohderyhmänä ovat pienet ja suuret taloyhtiöt, pienrakentajat sekä kuluttajat.

Käyntiosoite: Turun kaupungin Puolalankatu 5, 2. kerros
Energianeuvojat Johanna Rinne ja Matts Almgrén
Eneuvonta.fi – kuluttajien energianeuvonta www.eneuvonta.fi

Syvälahden monitoimitalon toiminta käynnistynyt