Hirvensalopäivien ohjelmaa

33. Hirvensalopäivät 1. - 10.9.2017 teemana Suomi 100 vuotta

Pe 1.9.

klo 17 - 20 Elä täysillä -perhefestarit Meri-Karinassa

Vauhdikasta ohjelmaa, pihapelejä, musiikki- ja tanssiesityksiä, pomppulinna, sirkus-taidetta, grilliherkkuja. Vapaa pääsy. Ruokaliput ennakkoon Meri-Karinan infosta tai paikan päältä. Tule viettämään koko perheen aktiviteettipäivää. Lisätietoja www.lssy.fi Järj. Lounais-Suomen Syöpäyhdistys

La 2.9.

klo 10 lasten (1 - 12-vuotiaat) juoksukilpailut

Hirvensalon urheilutalon hiekkakentällä (Syvälahdentie 31). Kaikki lapset palkitaan. Juoksutapahtuma on ilmainen etukäteisilmoittautuneille. Ilmoittautumisesta juoksu-paikalla peritään 10 € / perhe. Kilpailijoiden kirjaaminen ja numeroiden jako klo 9.30 alkaen. Ilmoittautumisesta tarkemmat ohjeet 15.8. nettisivuiltamme www.hirvensalonheitto.fi. Lisätietoja: minrainen77@gmail.com

Järj. Hirvensalon Heitto ja Lautturin päiväkodin vanhempaintoimikunta

klo 12 Lentopalloturnaus Kesäkoti Margaretassa

Yhdistysten ja yhteisöjen sekajoukkueet. Lopuksi sauna ja uinti mahdollisuus.

Järj. Hirvensalon omakotiyhdistys. Ilmoittautumiset Risto Järvinen p. 040 503 1289 os. Tammistontie - Margareetantie.

klo 12 - 14 Luontoretki perheille Toijaistenmäen uudelle nuotiopaikalle

Kokoontuminen Toijaistentien koirapuiston portilla klo 12, josta vajaan kilometrin patikointi polkua nuotiopaikalle. K-market Deli tarjoaa grillimakkarat.

Järj. Hirvensalo-seura

klo 18 - 19 Iltahartaus ehtookellojen aikaan

Syvälahdenmäen metsäkirkossa. Polku hartauspaikalle Toijaistentieltä Lauttarannan mäen päältä vastapäätä Haapiokujaa. Hartaus Liisa Kuusela ja kanttori Mikko Salakari  Järj. Martin srk ja Hirvensalo-seura

Su 3.9.

klo 12 - 18 Piknik Kaupunkikartano Ruokorannassa

Tuo omat evääsi, juomasi ja läheisesi ja nauti Illoistenjärven rantamaisemista. Sateen sattuessa voi ruokailla teltassa. Ulkogrillit käytettävissä. Voit tutustua perinnejousiammuntaan sekä Iriskissin hyvänmielen- ja kehon hoitoihin. Opastettu SUP-lautailu. Soutelumahdollisuus. Kartanon kirppis.

Järj. Kaupunkikartano Ruokoranta, Ruokorannantie 15

Ma 4.9.

klo 14 - 19 Hirvensalon apteekissa mittauksia ja tapahtumia, jotka jatkuvat Apteekissa hyvinvointiviikon tapahtumia koko viikon ajan. Järj. Hirvensalon Apteekki

Klo 18 Sauvakävelytapahtuma, lähtö apteekilta Kaistarniemeen Kivijärven veistokselle, missä Pekka Peltomäki (klo 18.30) kertoo Teema-teoksesta ja taiteilijasta osana alueen historiaa. Järj. Hirvensalon Apteekki ja Kaistarniemen Alitalon kyläyhdistys

Ti 5.9.

klo 9 - 15.30 Luomihuolipäivä hirvensalolaisille Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa. Ajanvaraus maksuttomaan luomitarkastukseen 7.8. alkaen p. 02 2657 927 (ma-pe klo 9 - 11). Järj. Lounais-Suomen Syöpäyhdistys

klo 10 Teatteri Kurnuttava Sammakko

Lapsille suunnattu esitys Otso ja varpaansyöjät. Ryhmiä pyydetään ilmoittautumaan ennakkoon kirjastoon p. 02 2620 768. Järj. Hirvensalon Kirjasto, Wäinö Aaltosen koulutie 1 - 5

klo 10 - 18 Tapahtumapäivä Hoitola Lemonissa

Tuotteita ja palveluja tarjoushintaan. Lisätietoja p. 040-1492 938. Facebook Hoitola Lemon Hirvensalo, Aamunkoitonkatu 1

klo 18 - 19 Leikkimielinen golf-kisa Hirvensalon golf-kentällä

Kisataan leikkimielellä Kakskertaseuraa vastaan. Tule seuraamaan ja kannustamaan kilpailijoita. Os. Syvälahdentie 55. Järj. Hirvensalon golf ja Hirvensalopäivätoimikunta

Ke 6.9.

klo 15 - 17 Avoimet ovet ja syyskonsertti Josefiinan uusissa tiloissa

Pianotaiteilija Elvin Agakishiev soittaa klassista pianomusiikkia (Sibelius, Liszt, Debussy) klo 15 ja 16 alkaen. Tervetuloa nauttimaan musiikista ja lasillisesta Manner-heimin juomaa Suomi 100 v kunniaksi! Järj. Josefiina Koti Oy, Seiskarinkatu 2 - 4

klo 18.00 Turkulainen tietokirjailija ja arkeologi Ilari Aalto Hirvensalon kirjastossa

Matkaopas keskiajan Suomeen sekä aivan uusi kirja Matka muinaiseen Suomeen:

11 000 vuotta ihmisen jälkiä ilmestyy tänä syksynä. Järj. Hirvensalon kirjasto, Wäinö Aaltosen koulutie 1-5

Klo 18 - 20 Auttajakurssi Spr Hirvensalon tiloissa

Ensiavun pikakurssi, avoin kaikille, maksuton. Kaikki kurssin käyneet saavat todistuksen. Ilmoittautumiset 5.9. mennessä anneli.sukari@laivoranta.fi

Järj. Hirvensalon Spr, Seiskarinkatu 30 A

To 7.9.

klo 17 - 19 Karaokeilta Moikoistenkodissa

Moikoistenkodissa järjestetään iloiset karaoketanssit. Tilaisuudessa mahdollisuus ostaa myös arpoja. Os. Moikoistenkatu 19. Järj. Moikoistenkoti ja Hirvensalopäivä toimikunta

klo 15.00 - 17.00 Avoimet ovet Erityisosaamiskeskus Suvituulessa

Tule tutustumaan Suvituulen, Aivoliiton ja Suomen Parkinson-liiton palveluihin. Mahdollisuus osallistua talokierrokselle klo 15.00. Voit myös etsiä Suvituulen ympäristöön piilotettuja geokätköjä ohjatusti tai pulahtaa altaaseen uimaan

klo 15-16.30. Järj. Erityisosaamiskeskus Suvituuli, Suvilinnantie 2

Pe 8.9.

klo 17 - 21 Avoimet ovet nuorisotalo Moose ’ssa

Kaikenikäisillä on mahdollisuus päästä tutustumaan taloon ja toimintaan. Myös liikunnallista ohjelmaa. Järj. Nuorisotalo Moose ’s, Taipaleenkatu 14

klo 18 - 19 Luento Irti Tunnelukosta

Tulemalla paikanpäälle saat tietää, miten pääset irti pitkäänkin vaivanneesta tunnelukoista. Luennoitsijana KinesioCoach Virve Anttila. Luento pidetään

Spr Hirvensalon tiloissa, Seiskarinkatu 30 A

La 9.9.

klo 11 - 16 Pop Up -toritapahtuma

Perinteinen Pop Up -tori laskettelurinteen parkkipaikalla. Nallemaiset rottweilerit ajeluttavat pikkulapsia kärryillä ilmaiseksi klo 12 - 14. Tule rapsuttelemaan Kiss My Turku heppaa. Monipuolista muutakin ohjelmaa: mm. torimyyntiä, saippuakupla-taiteilua ja yhdistysten esittelypisteitä. Paikalla Kakskerran Vpk:n paloauto. Mukana myös kaupungin Nuokkaribiili, jossa tarjotaan toiminnallista ohjelmaa. Lapsille oma puuhapiste MLL:n toimesta.  Tule mukaan myymään autosta tai omalta pöydältä. Paikkamaksu 5 €.

Varaukset 24.8. mennessä: Mirka Salmi puh. 040 826 9949.

Järj. Hirvensalopäivätoimikunta

klo 16.00 alkaen Huutokauppa Attendo Villa Hirvensalon tiloissa

Tule ja huuda itsellesi hyvä mieli! Tuotto lahjoitetaan hirvensalolaisten lapsiperheiden hyväksi. Meklarina toimii Jethro Rostedt. Järj. Attendo Villa Hirvensalo, Aamunkoitonkatu 5. Lahjoituksia vastaanotetaan Villa Attendoon, Marjaana Nieminenp.0444943420 tai marjaana.nieminen@attendo.fi

klo 19 - 23 Sata lasissa, 80-luvun diskoHirvensalon Urheilutalolla

Teemana 80-luku, Dj.  arpajaiset. Sisäänpääsymaksu 5 euroa, lapset 0 euroa. Syvälahdentie 31. Järj. Hirvensalopäivätoimikunta

Su 10.9. klo 10 Messu- ja Hirvensalopäivien päätös Hirvensalon kirkolla

Klo 9.45 Lipunnosto, Louhen Tytöt; messu, Martin seurakunta; kahvitarjoilu, Hirvensalon Martat. Päätösjuhlassa julkistetaan perinteiseen tapaan Vuoden Luotolainen. Honkaistentie 85

Jumalanpalveluksen jälkeen ruokapaikalle järjestetään kuljetus sen varanneille. Varaukset 2.9. mennessä p. 0400 768 798 / Sakari Itähaarla

klo 11 - 14 Päätöspäivän maittava lounas Meri-Karinassa

Aikuiset 11 euroa ja 6 - 12-vuotiaat 6 euroa. Järj. Lounais-Suomen Syöpäyhdistys

Lisäksi:

Hirvensalon nimikkokasvijulistetta myytävänä eri tapahtumissa hintaan 10 euroa/taulu.

Sukkatempaus – Suomi 100 vuotta jatkuu 9.9. asti. Sinivalkoisia villasukkia vastaanotetaan edelleen. Lisätietoja p. 040 7358 733.

Lipaskeräys syöpäpotilaiden hyväksi alueen kauppojen edustalla. Rahalahjoituksella edistät syöväntorjuntatyötä ja autat meitä auttamaan!

Liikunnallinen koko perheen tapahtuma Tähtimetsässä. Seuraa Tähtimetsän tarkempaa ilmoittelua nettisivuilla www.pilkepaivakodit.fi ja Facebookissa facebook.com/Pilkepaivakodit

Venepaikkoja

01.05.2016

Pitkäsalmenkadun päässä sijaitsevassa venevalkamassa on vuosittain vapautuvia vuokrattavia venepaikkoja.Kysy lisää Seppo Röntynen p. 0400225210...